Archive for Disember 2006

Rahsia Menjadi Orang Cemerlang Dalam Hidup

Posted on Disember 28, 2006. Filed under: Some Ideas |

Berikut ini adalah beberapa tips yang dipetik daripada seminar Dato’ Dr. Fadzilah Kamsah, pakar motivasi terkenal.

 

TATACARA MAKAN & MINUM

 

1. Sebelum tidur, maafkan semua orang tak kira siapa. InsyaAllah, Allah lipat gandakan rezeki.

 

2. Sebelum tidur, berdoa, bergantung kepada apa yg kita hendak sepanjang tidur, otak akan memproses segala impian kita & InsyaAllah, kita akan berusaha ke arah itu (ada semangat) di keesokan harinya.

 

3. Makan buah sebelum sarapan, makan tengahari dan makan vitamin C dari buah-buahan yg dimakan selepas sarapan, dan makan yang akan diperolehi adalah hampir hilang zatnya.

 

4. Jangan minum air semasa sedang makan (sarapan dan makan). Minum air selepas 15-30 minit selesai makan. Untuk minum, bagi teguk yg pertama sahaja, biarkan air dalam mulut selama 10 saat kemudian baru ditelan. Teguk kedua seterusnya boleh minum terus sebab air liur mempunyai enzim yang boleh membunuh kuman dalam pankreas, perut yang seterusnya akan dibawa oleh air tegukan pertama.

 

5. Seelok-eloknya makan malam sebelum maghrib, sebab bagi yang sedang belajar (atau anak-anak), otak akan berfungsi dengan cemerlang (senang faham dan dapat mengingat lebih kurang 2 jam selepas makan, maka jika makan pada 8:30pm, lebih kurang 10:30pm baru mula belajar dan mungkin hanya boleh bertahan sehingga jam 12 tgh malam saja, jadi, tidak banyak yang boleh dipelajari berbanding jika makan pada pukul 6:30pm. (orang Cina makan malam pada masa ini). Juga, kita tidak digalakkan tidur dalam kekenyangan (yang mana boleh menghindar dari mendirikan sembahyang malam).

 

TATACARA DI BILIK AIR

 

1.Selepas membuang air kecil, berdehem 3x (teran sikit) boleh elak daripada dapat batu karang

 

2. Semasa buang air besar, mengiring sedikit ke kiri ikut sunnah sebab bila mengiring ke kiri, perut akan tekan bladder & senang buang air besar .

 

TATACARA DIDIK ANAK

 

1. Antara tips untuk dapat anak bijak / genius, ajarkan anak (atau baby) tidur mengiring ke kanan sebab jantung (yg terletak sebelah kiri) akan lebih ‘lapang’ / ‘lega’ dan mudah berdegup (perjalanan darah okay) dan otak anak akan berkembang dengan baik.

 

2. Bagi anak-anak yang sudah azalinya aktif atau hiper-aktif, kurangkan (atau jangan) pakaikan baju berwarna oren sebab warna ini boleh merangsang secara aktifnya tindak tanduk anak (ie. akan lebih nakal), sentiasa bersemangat waja & exuberant.

 

TATACARA DIDIK DIRI SENDIRI

 

1.Amalkan apa-apa yang baik (juga amalan-amalan baru) selama 21 hari atau lebih berturut-turut.

 

2. Buang segala rasa hasad dengki, dendam dan lain-lain yang tidak baik. Emosi-emosi ini akan membenarkan otak mengeluarkan adrenaline berlebihan, cortisone & toxine yg mana boleh membawa kepada beberapa penyakit cepat letih, wajah cepat nampak tua sebelum waktunya, selalu sakit perut & dan sebagainya.

Ada 3 kategori manusia :-

 

BERJAYA : Hari ini lebih baik daripada semalam

TERPEDAYA : Hari ini sama seperti semalam

CELAKA : Hari ini lebih teruk daripada semalam

(6)

Mas Kahwin Yang Hilang…

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN SMS!!

10 Model Bisnes Internet

MalaysiaPal

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

PANDUAN PENGURUSAN KEWANGAN UNTUK BAKAL PENGANTIN

Posted on Disember 19, 2006. Filed under: Uncategorized |

Mas Kahwin Yang Hilang…

Rahsia Cari Duit Kahwin
      “Usah biarkan WANG menjadi penghalang perkahwinan anda!”
      Ketahuilah Rahsia Mencari & Mengumpul
      Wang Untuk Perkahwinan Anda dengan Mudah!!
      Mungkin kini anda sedang dilamun cinta. Usia perkenalan yang sudah agak
      panjang dengan si “dia” …. membuatkan anda merasakan, sudah tibalah
      masanya untuk anda mengikat kukuh cinta anda dengan ikatan yang sah, iaitu
      sebuah ikatan perkahwinan. Satu ikatan suci murni yang akan menjadikan
      anda berdua sebagai sepasang suami-isteri yang sah dan seterusnya hidup
      dengan aman dan bahagia.
      Namun.. merealisasikan impian rumahtangga itu.. bukanlah suatu perkara
      yang mudah sepertimana memetik sekuntum bunga di taman. Keinginan anda
      yang membuak-buak untuk mendirikan rumah tangga itu, terhenti seketika
      setelah anda membuat sedikit kira-kira tentang perbelanjaan yang
      diperlukan untuk melangsungkan perkahwinan anda.
            Anggaran Kos Belanja Perkahwinan:
             – Mas Kahwin RM 100
             – Barang-Barang Hantaran RM 600 
             – Wang Hantaran RM 7,000
             – Cincin Kahwin RM 1,000 
             – Belanja Kenduri RM 4,000 
             – Sewa Pakej Pelamin & Baju Pengantin RM 1,500 
             – Tempahan Kad Kahwin RM 500 
             – Upah Jurugambar RM 800 
             JUMLAH RM 15,500
               

      RM 15,000? Perghh… itu belum masuk kos pengangkutan untuk pergi ke rumah
      pengantin. Duit minyak, tol, tempat penginapan, upah penanggah, sewa
      peralatan set audio video, upah juruvideo, potpuri… dan bermacam-macam
      lagi 1001 benda yang perlu anda sediakan untuk melangsungkan majlis
      perkahwinan anda.
      Itu hanyalah baru kos sebelum dan semasa anda melangsungkan perkahwinan…
      bagaimana pula dengan kehidupan selepas perkahwinan anda? Bajet
      honeymoon?.. Bajet untuk sewa rumah baru? Perabot serta
      kelengkapan-kelengkapan rumah? TV.. Set Bilik Tidur.. Kelengkapan Dapur
      untuk memasak.. dan macam-macam lagi… semuanya memerlukan WANG….
      Pendek kata.. “Jika tidak ada wang simpanan sekurang-kurangnya RM15,000
      dalam akaun bank anda… jangan bermimpilah nak kahwin.”
      Mungkin anda pernah mendengar sindiran sebegitu. Memang ianya agak pedih
      dan terasa seperti hati anda ditusuk-ditusuk dengan satu benda yang amat
      tajam.. amat pedih sekali.. tetapi.. itulah hakikat kehidupan yang perlu
      anda hadapi dan terima.
      Saya memahami situasi anda…. Anda mungkin baru sahaja tamat belajar dan
      baru sahaja mendapat pekerjaan, itupun kontrak sahaja, belum lagi mendapat
      jawatan tetap. Di dalam situasi sebegini, memang agak sukar untuk anda
      menyimpan wang yang banyak untuk perkahwinan anda. Lebih-lebih lagi dengan
      beberapa bebanan hutang yang terpaksa anda tanggungi seperti hutang kad
      kredit, hutang kenderaan (Motorsikal/Kereta) dan juga hutang pelajaran
      (PTPTN) yang anda ambil sewaktu belajar dahulu.
      Ataupun.. mungkin anda sudah lama bekerja. Tetapi, hingga kini, anda masih
      tidak lagi dapat mengumpul wang yang secukupnya untuk melangsungkan
      perkahwinan anda.
      Gaji anda agak banyak juga, tapi.. setiap hujung bulan, anda pasti tidak
      akan cukup duit, anda tidak tahu kemana wang anda menghilang setiap bulan.
      Rasa-rasanya.. anda tidaklah ada ber”joli” sakan.. tetapi.. pada setiap
      bulan, anda pasti tidak cukup wang… atau lebih baik sedikit.. wang gaji
      anda hanya cukup-cukup sahaja. Asal cukup bulan sahaja.. wang anda habis..
      cukup bulan je.. wang anda habis… sedikit pun tidak dapat nak menyimpan.
      “Macam mana lah nak kahwin kalau macam ni?” kata hati anda….
      Lebih membingungkan lagi… kekasih anda sudah mula bertanya.. “Bila abang
      nak masuk meminang? Mak saya dah tanya dah bila abang nak masuk
      meminang?”…
      Fuhh… memang satu soalan yang agak mencabar.. “Kalau ikutkan hati aku..
      hari ini juga aku nak kahwin….. tapi… apakan daya….. duit simpanan
      ku tak cukup-cukup lagi… Oh! ” keluhan anda di dalam hati. Mulut anda
      tidak berkata apa-apa, anda hanya mampu membisu. Untuk tidak mahu
      meresahkan hati, anda cuba mengalihkan topik perbualan anda kepada topik
      yang lain… tetapi kekasih anda seperti tidak berpuas hati. Dia mula
      menarik muka masam kerana beranggapan anda tidak serius di dalam
      perhubungan cinta anda.
      Hari demi hari terus berlalu.. anda kini bertekad untuk mengumpul duit
      untuk melangsungkan perkahwinan anda dengan secepat yang mungkin. Anda
      mula melupakan tabiat bersarapan dan minum petang harian anda. Sehari..
      anda makan 2 kali sahaja… kalau rasa-rasa boleh tahan.. anda akan makan
      sekali sahaja sehari. Mee segera kini menjadi stok makanan yang wajib bagi
      anda. Semuanya kerana gara-gara ingin menyimpan duit untuk perkahwinan
      anda. Waktu kerja anda pula menjadi semakin panjang… kalau boleh..
      hari-hari anda ingin membuat kerja lebih masa di tempat kerja anda. Hidup
      anda kini hanya ada 2 tempat sahaja.. rumah.. tempat kerja.. rumah..
      tempat kerja.. rumah.. tempat kerja… tiada lagi masa untuk menonton
      wayang.. tiada lagi waktu untuk beriadah dan bersukan bersama-sama rakan
      anda diwaktu petang. Masa anda kini.. hanyalah untuk kerja-kerja-kerja dan
      kerja… semuanya sebab nak cari duit kahwin punya pasal.
      Cukuplah!… Usah Lagi Menyeksa diri Anda!
      Kini! Anda tidak perlu lagi merasa gusar dan melalui detik-detik yang
      memeritkan di dalam hidup anda itu. Kerana disini, saya akan membongkarkan
      RAHSIA MENCARI & MENGUMPUL DUIT KAHWIN DENGAN MUDAH!! kepada anda.
      Dengan Rahsia ini, INSYAALLAH, anda mampu untuk melangsungkan perkahwinan
      anda dengan cepat, lancar dan mudah….
        TANPA Perlu Pening Kepala membuat HUTANG baru dan menjadi “hamba abdi”
        kepada pihak Bank.
        TANPA perlu merayu-rayu dan menyusahkan ibu-bapa serta sedara mara anda
        kerana mahu MEMAKSA mereka menanggung kos perkahwinan anda
        TANPA perlu memberi alasan yang tidak munasabah untuk
        menangguh-nangguhkan tarikh perkahwinan dan memanjang-manjangkan tempoh
        pertunangan anda
        TANPA PERLU bertekak, bergaduh serta bermasam muka lagi dengan pasangan
        anda setiap kali berbincang tentang rumahtangga impian anda.
      Cuba Anda Bayangkan…..
      Setiap malam, anda menjamu hidangan makan malam bersama kekasih anda, anda
      menonton rancangan tv kegemaran anda bersama-sama dengan pasangan anda,
      sambil pasangan anda bersandar di bahu anda dan memeluk diri anda. Anda
      bebas bermesra-mesraan, tidak perlu risau dengan kehadiran pencegah
      maksiat yang mungkin datang menyerbu anda. Anda bebas membuat apa sahaja
      adegan sewaktu berdua-duan dengan pasangan anda! Seronok bukan?..
      Begitulah indahnya hidup anda apabila anda berumahtangga kelak……
      Tambahan lagi…. anda tidak perlu lagi pening kepala untuk menjelaskan
      BIL TELEFON yang tinggi setiap bulan. Semuanya gara-gara ingin melepaskan
      rindu mendengar suara insan yang dicintai. Selepas berkahwin, anda akan
      dapat berbual dan menatap wajah insan yang anda cintai setiap hari. Tidak
      perlu lagi takut dan segan untuk bermesra dan berpegangan tangan di
      khalayak ramai ataupun semasa berjalan berdua-duaan di pasaraya…. dan
      yang paling menyeronokan. Tidak perlu lagi rasa “RISAU” dan “TAKUT” di
      serbu pihak pencegah maksiat apabila anda berdua-duaan di taman bunga
      bersama pasangan anda.
      Kehidupan rumahtangga anda sungguh indah, aman dan bahagia bersama-sama
      insan yang anda cintai.
      Kehidupan rumahtangga anda yang bahagia itu dikurniakan pula beberapa
      orang cahaya mata yang comel, bijak dan selalu menghiburkan hati.
      Kehidupan anda kini bukan sahaja sebagai seorang suami atau isteri, tetapi
      telah melangkah setapak lagi kehadapan sebagai seorang insan yang bergelar
      ibu atau bapa.
            “Allah menjadikan bagi kamu isteri-isteri dari jenis kamu sendiri,
            dan menjadikan bagimu isteri-isterimu itu anak cucu, dan memberimu
            rezeki dari yang baik-baik”
            (Surah An Nahl : Ayat 72)

      Jadi! Usah Berlengah lagi!
      Dapatkan Rahsia Ini Sekarang Juga!!!
            Di dalam buku panduan ini, anda akan diberikan panduan asas mengenai
            teknik-teknik pengurusan kewangan yang betul yang sememangnya direka
            khas untuk orang-orang bujang yang sedang berusaha mengumpul duit
            bagi melangsungkan perkahwinan mereka.
            Buku ini, menggunakan gaya bahasa yang mudah serta bersahaja, amat
            sesuai untuk bacaan anak-anak muda seperti anda. Anda akan berasa
            seronok dan teruja apabila membacanya.
            Saya pasti, semangat anda untuk mendirikan rumahtangga akan membara
            dan berkobar-kobar apabila selesai membaca buku ini.
            Didalam buku ini, anda akan di dedahkan dengan:-
                  Teknik Menguruskan kewangan dengan betul dan berkesan.
                  18 tips yang praktikal bagaimana anda dapat berjimat dan
                  mengumpulkan wang anda sehingga RM10,000 dengan mudah.
                  6 cara bagaimana anda dapat mengurangkan serta mengawal hutang
                  anda.
                  Kesilapan-kesilapan yang sering dilakukan oleh orang ramai
                  apabila cuba mengatasi masalah kewangan mereka.
                  7 cara bagaimana anda dapat meningkatkan pendapatan anda
                  CONTOH bagaimana seorang pemuda menjana pendapatan sehingga
                  RM3,000 dalam masa 5 jam dengan hanya berdiri di khalayak
                  ramai. (Bukan meminta sedekah)
                  Ketahui rahsia bagaimana memperolehi rezeki yang melimpah ruah
                  seperti yang telah dijanjikan oleh Allah khusus untuk mereka
                  yang ingin mendirikan rumahtangga.
                  Serta berbagai lagi rahsia serta tips yang menarik yang boleh
                  dijadikan panduan bagi diri anda sepanjang umur sama ada untuk
                  kehidupan sebelum berkahwin ataupun selepas berkahwin.

      Buku ini sangat laris dan telah diulangcetak sebanyak tiga kali dalam masa
      setahun! Jadi usah terlepas. Dapatkan sekarang!
            Apa Kata Mereka?
                  Buku panduan “Maskahwin Yang Hilang” amat berguna kepada
                  saya.Penerangannya sangat mudah difahami dan juga mudah pula
                  untuk dipraktikan dalam kehidupan seharian. Tak kira kepada
                  yang masih bujang atau pun yang telah berumahtangga.
                  Selepas terlihat satu iklan dalam email, saya terus membuat
                  tempahan. Dua hari kemudian saya terima buku tersebut. Tanpa
                  membuang masa saya terus membacanya. Setelah selesai, saya
                  tekadkan dalam hati untuk melakukan apa yang disarankan dalam
                  buku tersebut. Saya mengikut setiap langkah demi langkah
                  Ternyata tindakan saya itu tepat. Saya dapat mengawal segala
                  perbelanjaan harian saya serta menambah pendapatan sampingan.
                  Akhirnya saya dapat mengumpul duit belanja perkahwinan saya.
                  Kini saya telah pun melangsungkan perkahwinan iaitu pada 11 &
                  12 March 2006.
                  Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menghasilkan
                  buku panduan ini.

                  Shahrizal Abu Samah.
                  Seri Kembangan Selangor.
                  es_rizal(at)yahoo.com
                 
  Buku Mas Kahwin Yang Hilang ni memang menarik! Banyak info
                  yang boleh dikongsi bersama terutamanya bagi mereka yang
                  teringin nak kahwin tapi duit tak cukup-cukup.. Maklumlah
                  skang ni ..semua barang harga dah naik…gaji jer tak naik
                  naik…kita kena ada alternatif utk tambah pendapatan …kalau
                  harap gaji bulanan skang ..alamat kahwin lambat lah gamaknya.
                  Sebab tuh buku ni bagus di baca oleh mereka yang dah merancang
                  nak berumahtangga ..idea-ideanya menarik dan berkesan, diolah
                  dengan bahasa yang paling mudah difahami…sayangnya saya beli
                  dan baca buku ni lepas dah selamat kahwin ngan husband ..rugi
                  plak rasanya tak beli awal-awal..suami pun pelik kenapa dah
                  kahwin baru beli buku cara nak kumpul duit untuk kahwin
                  …heheheh…saya kata takper …buku ni juga boleh bagi saya
                  banyak idea bagaimana nak cari dan tambah duit selepas kahwin
                  … dan ia terbukti berkesan apabila saya berjaya memperolehi
                  ‘pendapatan tambahan’ saya yang pertama – bukan dengan berdiri
                  dan dapat RM 3000 seperti yang diceritakan di dalam buku
                  tersebut, tetapi dengan duduk, makan, lepak, tengok tv,
                  bergayut sambil ambil order dari internet !! Memang lumayan
                  ..terima kasih M.Sufiz….

                  Norhidawati Abdul Aziz
                  016-3310231
                  watieaziz(at)gmail.com
                  www.patiperfume.com
                 
  Setelah saya membaca buku ni, saya rasa sungguh teruja. Isi
                  kandungannya “Sungguh Luarbiasa dan Sungguh Praktikal”.
                  Disampaikan dalam bahasa yang simple. Memang puas hati …
                  Jangan terpedaya dengan harganya yang sangat murah (RM18.00).
                  Mengikut pengalaman saya, buku ini bernilai ribuan ringgit.
                  Kerana telah menyelamatkan ribuan ringgit dalam poket saya 🙂
                  Alhamdulillah, tanggal 08 April 2006 yang lalu saya telah
                  selamat mendirikan rumahtangga bersama wanita idaman saya. Tak
                  tergambar kegembiraan kami sejak hubungan kami dinaiktaraf
                  menjadi ‘Halal’ nih, hehehe.
                  Bagi bakal suami yang tidak yakin mampu untuk menyara
                  kehidupan keluarga selepas kahwin, buku ini sememangnya untuk
                  diamalkan. InsyaAllah, rezeki anda tidak akan terputus. Memang
                  pelik bunyinya, tapi ia benar-benar berlaku (saya mengalaminya
                  sendiri).
                  Yang paling saya suka tentang buku ini ialah; walaupun ia
                  khusus untuk mengumpul duit kahwin, ilmu-ilmu pengurusan
                  kewangan dalam buku ini masih lagi dapat saya praktikkan
                  sehingga hari ini (selepas berkahwin). Satu pelaburan yang
                  sangat bijak dan menguntungkan.

                  Muhammad Izwan Abd Rahim
                  012-6484664
                  Bandar Seri Putra, Selangor

                  Setelah saya membeli naskah ini dari Sdr. Suhaimy, saya rasa
                  teruja untuk membacanya berulangkali. Teknik kitaran wang yang
                  dikongsi dalam buku maskahwin ini memang praktikal dan mudah
                  tetapi masih ramai yang tidak menyedarinya.
                  Saya akan melangsungkan perkahwinan pada pertengahan tahun
                  hadapan dan semestinya saya ingin menggandakan simpanan saya
                  seperti yang disyorkan oleh naskah MasKahwin ini.
                  Saya syorkan kepada anda yang hendak berkahwin mahupun yang
                  sudah berkahwin untuk mendapatkan hari ini.
                  Umpama membuka tudung botol, jika kita tidak tahu teknik
                  membukanya, sampai pecah botol belum tentu kita berjaya tetapi
                  jika kita mengetahui teknik yang betul, 100 botol kita boleh
                  buka penutupnya dengan mudah

                  Noorizam Shah
                  http://www.pelamin.net
                  http://blog.pelamin.net

      Naskah ini hanya boleh didapati di sini, ia tidak terdapat di mana-mana
      kedai buku yang berdekatan dengan anda. Hanya di website ini
      http://www.maskahwin.com/index.php?ref=krmy , diulangi,
      TIDAK TERDAPAT DI MANA-MANA KEDAI BUKU!!
      Jadi, anda tidak perlu bersusah payah cuba mencari buku ini dimana-mana
      kedai buku. Ia akan membuang masa anda sahaja. Jadi, Usah berlengah lagi!
      Dapatkan Buku Ini Sekarang Disini!!

Mas Kahwin Yang Hilang…

     

Read Full Post | Make a Comment ( 7 so far )

Bagaimana “Mencetak Wang” Secara Sah!

Posted on Disember 18, 2006. Filed under: Some Ideas |

Satu tajuk yang kontroversi.. TIDAK! Bukan seperti yang anda fikirkan…

 

Terdapat satu jenis produk yang merupakan produk paling sempurna untuk pemasaran terus atau gayapos. Anda sungguh bertuah kerana anda boleh belajar membuat produk yang murah, mudah dan dikawal dengan mudah!

 

Cetak wang anda setiap hari

 

Seperti yang anda ketahui, mencetak wang ringgit palsu merupakan satu kesalahan yang besar. Anda boleh disumbatkan ke dalam penjara jika didapati bersalah melakukan jenayah ini! Hanya kerajaan sahaja yang dibenarkan mencetak wang sebanyak mana yang mereka mahu.

 

Walau bagaimanapun, anda boleh membuat sebaliknya, secara sah: Menukarkan kertas biasa kepada produk maklumat yang boleh dijual. Apakah dia produk maklumat? Ianya adalah buku, manual, laporan kecil seperti ini dan sebagainya. Atau juga video, kaset, disket atau CD bermaklumat. Atau kaset rakaman yang orang boleh dengar tanpa memerlukan kos pengeluaran yang tinggi.

 

Apa yang anda perlukan untuk menceburkan diri dalam bisnes ini ialah maklumat yang diperlukan oleh orang dan satu cara supaya orang lain boleh mendapatkannya, contohnya kertas fotostat. Hari ini, komputer peribadi dapat memudahkan lagi tugas anda untuk menyediakan produk maklumat ini, tetapi anda juga boleh menggunakan mesin taip lama untuk menyediakan produk tersebut.

 

Anda jangan terkejut jika saya katakan produk maklumat adalah satu bisnes yang cukup menguntungkan. Pasaran untuk produk ini cukup luas dan oleh kerana skopnya begitu luas anda mempunyai pesaing yang kurang. Jadi peluang untuk anda berjaya dalam bisnes ini adalah cukup cerah. Tanyalah kepada pakar usahawan internet, produk apakah yang LARIS di internet? Pasti mereka menjawab produk informasi. Sila rujuk buku “Rahsia Jutawan-Jutawan Internet Terbongkar” cetakan edisi pertama Jun 2005, karya Irfan Khairi, jutawan internet Malaysia. Beliau menyatakan hal ini di muka-surat 56.

 

Kebanyakan produk ini berkisar tentang hobi dan minat di masa lapang. Contohnya, Patti Carlson menjana berjuta dollar melalui bukunya yang bertajuk “Bagaimana Bermain Piano Dengan Senang” yang dijualnya melalui televisyen di Amerika Syarikat. Manakala, Robert Laughlin menjual satu kursus belajar di rumah bertajuk “Bagaimana Memainkan Lagu Pujaan Anda Dengan Piano – Hanya 3 Jam”. Atau “100 Resepi Lazat Hawai Anda Boleh Buat Sendiri Di Rumah” adalah satu buku kecil yang diiklankan dan dijual melalui iklan kecil di majalah wanita dan tabloid.

 

Produk maklumat juga menjadi tarikan dalam bisnes dan pekerjaan. Joe Sabah berjaya menjual ribuan bukunya yang bertajuk “Bagaimana Mendapat Kerja Yang Anda Idamkan Dan Majikan Menelefon Anda” dengan menjadi tetamu dalam siaran radio. Ia juga merangkumi topik seperti kesihatan dan senaman, perlindungan diri dan keluarga, pelancongan, kecantikan dan fesyen.

 

Apa Yang Anda Perlu Lakukan?

 

Topik yang perlu anda tulis mestilah sesuatu yang anda tahu atau mempunyai pengalaman tentangnya. Jika tidak anda boleh membuat kajian mengenai topik yang anda rasakan mempunyai potensi untuk dijual.

 

John Smith merupakan seorang penceramah professional yang mempunyai pengalaman dalam bidang pengiklanan, pemasaran dan jualan. Beliau juga mengetahui bagaimana untuk mendapat tempahan yang banyak daripada orang ramai. Dengan pengalaman yang ada ini, beliau menulis 4 mukasurat laporan istimewa dalam beberapa topik yang dikhususkan untuk penceramah-penceramah;

 

Bagaimana Mencari Pasaran Baru Untuk Bisnes Ceramah Anda

Bagaimana Menulis Surat Ringkas Supaya Organisasi Menelefon Anda Dengan Segera

Bagaimana Menggandakan Pendapatan Anda Dengan Menjual Produk Ceramah

17 Kesalahan Besar Dilakukan Penceramah Ke atas Brosur Dan Kaset Demo

 

Bukan itu sahaja tetapi terdapat lebih kurang 20 topik yang beliau boleh menulis daripada subjek CERAMAH sahaja! Laporan ini beliau jual dengan harga dari $3 hingga $15 setiap satu. Setiap satu hanya bebrapa mukasurat dan tidak lebih daripada 10 mukasurat sahaja. Beliau juga menjalankan percetakan atas permintaan; bermakna beliau tidak mencetak dengan banyak atau membuat simpanan stok. Beliau menyimpan salinan asli pada satu fail dan, apabila ada pesanan ke atas sesuatu topik, beliau pergi mebuat salinan fotostat di kedai fotostat yang berdekatan, memasukan ke dalam sampul surat dan poskan sahaja. Melalui bisnes kecil ini sahaja yang disasarkan kepada lebih kurang 2000 penceramah, menghasilkan lebih kurang $11,000 sebulan! Ada yang memesan satu, dua atau sepuluh. Satu laporan yang dijual sebanyak $3 hanya bermodal sebanyak 40 sen fotostat dan 20 sen untuk diposkan. Daripada $11,000, hampir keseluruhannya adalah keuntungan!

 

Jika anda mahu memulakan karier dalam bisnes gayapos, anda boleh mencontohi teknik yang telah dilakukan oleh John Smith. Dengan menggunakan kertas dan dakwat, beliau mempunyai satu cara paling mudah “mencetak wangnya sendiri”. Jangan membazirkan masa anda dengan menunggu sehingga bertahun lamanya untuk menulis produk informasi ini, kemudian mencetak dengan banyaknya dan kemudian termangu kerana tiada siapa yang mahu membelinya.

 

Berfikir dengan bijak, siapkan beberapa topik daripada subjek yang anda minati. Sediakan yang salinan asal dan fotostat setiap kali jika ada pesanan. Bukankah ini cara terbaik untuk mendapatkan pendapatan yang lumayan? Selamat Mencuba!

(5)

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN SMS!!

10 Model Bisnes Internet

MalaysiaPal

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN SMS!!!

Posted on Disember 8, 2006. Filed under: Uncategorized |

Anda Perlu Memiliki E-Book Istimewa Ini Sekiranya..

 Anda ingin mendapatkan sedikit “bahagian” anda dari 21 juta Pelanggan SMS Yang Bersedia ‘Beri Duit’ Kepada Anda 24 jam sehari. 
 Anda ingin mengetahui kaedah bagaimana menggunakan SMS untuk memacu perniagaan anda
 
 Ketahui kaedah memulakan perniagaan SMS tanpa perlu bermodal besar
 
 Anda ingin meningkatkan promosi produk atau perkhidmatan anda dengan cepat dan berkesan!
 
 Ingin mendapatkan informasi yang akan membuatkan anda tidak senang duduk untuk terus membaca..membaca… dan membaca
 

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN SMS akan merungkai RAHSIA :
Statistik TERBARU jumlah pelanggan anda yang sedia menanti. Fakta lengkap dan komprehensif yang dapat membayangkan kepada anda betapa besarnya saiz pasaran anda.
 
Bentuk Perniagaan dan Industri yang LARIS bila menggunakan SMS sebagai bantuan promosi. Membantu anda menyesuaikan perniagaan anda dengan menggunakan SMS.
 
Memulakan perniagaan berasaskan SMS ‘step-by-step’, dari asas perniagaan sehinggalah anda melancarkan perkhidmatan SMS anda sendiri.
 
 
Mengira jumlah pelaburan yang diperlukan dalam perniagaan SMS. Memastikan jumlah pelaburan anda sepadan dengan hasil pendapatan anda. Membantu anda dari menentukan jumlah pelaburan yang tepat.
 
Mengira keuntungan perniagaan SMS anda dengan mengambil kira pelbagai faktor kos dan juga perbelanjaan yang ‘intangible’
 
Tips-tips dan panduan eksklusif untuk perniagaan SMS anda

KLIK DISINI!!

RAHSIA BUAT DUIT DENGAN SMS!!

10 Model Bisnes Internet

MalaysiaPal

 

Read Full Post | Make a Comment ( 1 so far )

Alternatif PayPal di Malaysia

Posted on Disember 1, 2006. Filed under: Uncategorized |

Perniagaan anda tidak

akan berkembang jika

anda mengabaikan

pembayaran PayPal.

Oleh itu..”

Ketahuilah bagaimana anda boleh mengeluarkan

duit dari PayPal dengan cepat, selamat dan

terbukti berkesan dengan hanya 3 langkah mudah!

Seringkali kita mendengar keluhan usahawan-usahawan Internet kerana terlalu susah untuk mengeluarkan duit melalui PayPal. Lebih-lebih lagi kita rakyat Malaysia sama sekali tidak dibenarkan untuk mengeluarkan di bank-bank tempatan.

Dalam era yang pesat membangun, segalanya tidak lagi mustahil! Serumit mana persoalan, sudah tentu ada jawapannya. Maka di sini, saya akan membongkarkan rahsia bagaimana anda boleh mengeluarkan duit melalui 3 langkah mudah. Ini bukan kata-kata kosong, semuanya atas usahasama saya dan pihak __ _____ Sdn. Bhd dan semuanya akan diberikan secara PERCUMA untuk anda!

MalaysiaPal

Read Full Post | Make a Comment ( None so far )

« Entri-entri Sebelumnya

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...